17 Ekim 2012 Çarşamba

Eski şarkılara doyulmuyor


Eski şarkılara doyulmuyor


 

   Yukarıdaki şarkı bana eski şarkıları hatırlattı. Ah nerde o eski şarkılar… Artık çıkan şarkı sözlerinde ahlaksız ifadeler çoğunlukta. Mesela böyle şarkı artık yapılmıyor:
 

Bir bahar akşamı rastladım size
Sevinçli bir telaş içindeydiniz
Derinden bakınca gözlerinize
Neden başınızı öne eğdiniz

İçimde uyanan eski bir arzu
Dedi ki yıllardır aradığın bu
Şimdi soruyorum büküp boynumu
(Ahh!) Daha önceleri neredeydiniz



 

   Dünyanın en güzel şeyi sevmek sevilmek. Neden şöylesine bir şarkı sözü yazmışlar anlamıyorum : “ Sevilde sevme, ağlama ağlat, yoksa zehrolur bu tatlı hayat. “ Bu şarkının bestesi çok güzel ama keşke daha güzel bir söz yazılsaydı.



Efendim bu sadece benim fikrim… Bakın Zekai Tunca bestekarımız nasıl bir şarkı yapmış. Şarkının bestesi çok hoş, bir de bu sözlerle birleşince çok güzel olmuş. Bilir misiniz bu şarkıyı?

 
Hayat Sevince Sevilince Güzel

Bahar çiçek çiçek gelince güzel
Hayat sevilince sevince güzel
Arılar bal petek verince güzel
Hayat sevilince sevince güzel

Dostluğun temeli ilk harcı sevgi
Her derdin çaresi ilacı sevgi
Gönüller sultanı baştacı sevgi
Hayat sevilince sevince güzel

Sevgiyle gündüz olur geceler
Sevgiyle şiir olur heceler
Mutluluğun yolu sevgiden geçer
Hayat sevilince sevince güzel

Dostluğun temeli ilk harcı sevgi
Her derdin çaresi ilacı sevgi
Gönüller sultanı baştacı sevgi
Hayat sevilince sevince güzel

Güfte : Mehmet Erbulan
Beste : Zekai Tunca
 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder