17 Ekim 2012 Çarşamba

İmtihan Dünyası


İmtihan Dünyası


 

    Bildiğiniz gibi bu dünya fanidir. Kur’an’da Allah’ın bildirdiğine göre biz bu dünyaya eğlence için değil, Allah'ı tanıyıp sevmeye ve severek kulluk yapmaya gönderilmiştik.


Allah o kadar merhametli ki sevdiğim bir alimin deyimiyle doğru yolu bulmamız için Peygamber ve insan kullanma kılavuzu kitabı Kuran-ı Kerim'i göndermişti...


Bütün kalbimle inanıyorum ki Allah beni sevdiği ve kendi irademle doğru yolu bulabilmem için bana hastalık vermişti. Ve yine eminim ki gün gelecek, Allah bana şifa verecek inşallah.


Hastalık verdim sabretti. Şimdi de sağlıklı olunca sabredip günahlara girecek mi acaba diye imtihan yapacak. Bu dünya sınav yeri değil mi? Neden olmasın?

 

   “Bu dünya hayatı ancak bir eğlence ve oyundan ibarettir. Ahiret yurduna gelince, işte gerçek hayat odur. Keşke bilselerdi! “ (Ankebut suresi, 64. ayet)


Bu ayeti her okuduğumda yaşadığım hayat serüvenimi düşünüyorum ve Allah doğru söylemiş diyorum.


Ayette geçen dünya hayatının oyun ve eğlence olmasını ben şöyle anlıyorum. Yani babamın aldığı işçi maaşıyla ay sonunu getirebilmesi bulmaca gibi bir oyundu. Haram ve helali gözeterek. Üç çoçuğunu okutarak. Dedeme her ay harçlık göndererek...



Babam hep il dışında olduğu için aslında sorumluluk annemdeydi. Anneciğim doğduğu günden bugüne ömrü çilelerle geçmiş. Annem ve babam sizleri çok seviyorum.

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder