17 Ekim 2012 Çarşamba

Cankuş Fm


Cankuş Fm


 

   Ben meslek lisesini bitirdiğimden elektronik bilgim iyiydi. Yurtta bir Fm verici yapmıştım. O zamanlar yeni yeni özel radyolar revaçtaydı. Yurtta her odada radyo dinliyorlardı. Bizim Fm yayını akşamları bir kaç saatti. Yurtta herkes bizi dinlemiş. Erkan arkadaşımızın hem diksiyonu güzeldi. Hem de çok güzel espriler yapardı. Konuşması Manisalı olduğundan ege şivesi idi. Radyomuzun spikeri Erkan’dı.

Yurtta elektrik kullanamazdık. Odalarda prizler yoktu. Fm vericiyi ve müzikleri çaldığımız walkmen teybi pille çalıştırırdık. Erkan anonsu yapardı. Ardından mikrofonu walkmanin hoparlörüne dayardı. Biz de ses çıkarmadan otururduk.


 

   Fm radyomuzla ilgili komik anılarımız çoktur. Bir akşam diğer bloktan bir arkadaş yabancı bir kaset getirdi. “Bunun A yüzündeki birinci şarkıyı çalar mısınız?” dedi. Biz de pil harcamamak için kasetin ortasına kalemi takıp A yüzüne sardırdık. Çünkü bandrol A yüzüne yapışırmış.


Radyomuzun ismi “Cankuş FM” idi. Erkan arkadaşım koymuştu. Manisa yöresinde samimi dostlar birbirine “Cankuş naber” falan derlermiş. Erkan mikrofonu aldı dedi ki:

“Sayın dinleyiciler Cankuş Fm yayın hayatında ilk kez yabancı bir şarkı yayınlayacak. Lütfen bir şarkılık sabredin. Arkadaşı kıramadım.” Sonra mikrofonu walkmene dayadı, şarkı çalmaya başladı.


Ama şarkı değil sanki gürültüydü. Davullar, elektro gitarlar... Müzikte name yok. Erkan iki dakika sonra dayanamadı, mikrofonu aldı dedi ki:


“Sayın dinleyiciler bu bir şarkıymış, lütfen alıcılarınızın ayarıyla oynamayın.” Sonra odamıza kaseti getiren arkadaş girdi. Gülmekten yerlere yatıyordu. “Kasetin yanlış yüzü bu” dedi.

Meğer bandrol yanlış yapıştırılmış. :) Erkan bugün ulusal bir radyoda sunuculuk yapsa, çok reyting alacağından şüphem yok. Zira ses tonu da mikrofonik.

 
 

   Yine komik bir anım hatırıma geldi. Ben Ankara’da liseye giderken akşamları radyo dinlerdim. Beğendiğim bir şarkı çalarken hemen kayıt düğmesine basar, kayıt ederdim. Bu kasetleri Konya’ya da getirmiştim.


Akşam Fm radyomuzda yayın yaparken C-bloktan yani kız yurdundan bekçiye telefon gelmiş. Bekçi bizi tanıyordu. Odamıza geldi, dedi ki: “Kız yurdundan aradılar, Ebru Gündeş’ten bir şarkı istiyorlar.” Dedi.


Hemen aklıma kaydettiğim kasetler geldi. Kalemle sardırıp ayarladık. Erkan anonsu yaptı. Şarkı çalmaya başladı. Tam yarısına gelmişti ki “Süpeeer FM” cingılı çaldı. Erkan mikrofonu kaptı hemen “ Burası Cankuş Fm, sakın ha! radyonuzun frekansıyla oynamayın” dedi.


Odamızdaki arkadaşlarla epey gülmüştük. Belki radyoyu dinleyenler de gülmüştür. :)

 



3 yorum:

  1. Dostum benim o günleri dün gibi hatırlıyorum.Benim için çok değerli vakitlerdi onlar.Çok arıyorum o günleri.İnşallah en kısa zamanda ziyaretine geleceğim.O günleri birlikte yad edeceğiz.Seni çok seviyorum canım arkadaşım Allah'a Emanet ol.

    YanıtlaSil
  2. yazılarını ilk defa denk geldı şımdı okuyorum.İşyerımde muşterılerımde ara sıra gelıyor ağlayarak okuyorum..............insan duygulanınca ne yazacağını anlatamıyor.kardeşım senı Allah içın sevmeye başladım.senı sevıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer kardeşim teşekkür ederim. Denk getirene şükürler olsun. Ağlamak güzeldir. Kalpteki kirleri yıkar temizler... Allah razı olsun kardeşim. Sevdirene hamdolsun

      Sil