17 Ekim 2012 Çarşamba

Dürüst insan her zaman kazanır


Dürüst insan her zaman kazanır


 

       Babam çok küçük yaşlarından beri çalıştığı için kazancını sürekli anne ve babasına verirmiş. Hatta birçok kez aile maddi bunalım geçirmiş. Babam ailesine çok düşkün olduğu için maaşını aldığı gibi aileye verirmiş. Tam bir dürüstlük abidesidir. Maaş bordrosunu bile verirmiş... 

Babam önceden  işsizmiş. Ben bir yaşındayken tır şöforlüğü işi bulmuş. Daha sonra Türkiye Şeker Fabrikaları'nın sondaj bölümüne işçi olarak işe girmiş. Yıllar içinde dürüstlük ve çalışkanlığıyla önce ustabaşı , daha sonra Başsondörlüğe yükseldi.

 

      Babam ve arkadaşları sürekli Türkiye'nin hemen her Şeker fabrikasında sondaj makinesi ile su kuyusu açıyorlardı. Şeker fabrikalarından talep gelmediği durumlarda ise Anadolu ve Trakya'mızın köylerinde çiftçilere sondaj’la su kuyusu açarlardı. Kupkuru topraklarda su çıkarttıkları için pek çok dua aldığına inanıyorum.


Bir keresinde şöyle demişti: “ İki sene önce su çıkardığımız bir köye yolum düştü. Baktım ki etraf yemyeşil olmuş." Güzel ülkemizi ve insanımızı babam kadar iyi tanıyan yoktur. Gitmediği on vilayet kalmış. Öyle çok anısı var ki...




Yirmiyedi yıl evinden, sıcak yatağından uzak, karavanlarda, çamurlar içinde hep bizim için çalıştı. Beni özel okula gönderdi. Maddi imkansızlıkla kolejin lise kısmına devam edemedim. (Meslek liseleri sınavına girerek elektronik bölümünü kazandım.)

 
 

       Babam çok dürüst ve iyiliksever olduğu için bence Allah'ın sevdiği kuludur.  Yıllarca ailesine baktı. Ankara’ya taşındıktan sonra da her ay ölene kadar dedeme para gönderdi. Bizim 1998 yılına kadar kendi evimiz olmadı, Hep kirada oturduk. Benim hastalığım ilerleyince Allah nasip etti, şimdiki oturduğumuz giriş kat daireyi aldık.


Babam her zaman benim için tevazu örneğidir. Karşısındaki insan kim olursa olsun, hep kendinden yüksek görür. Babam böyle iyi biri olduğu için Allah evlatlarına güzel bir kader çiziyor. Erkek kardeşim şanlı ordumuzda görevli; kızkardeşim de kutsal meslekte, yani öğretmen oldu...


Ben mi? Şunu söyleyeyim. Kolejde okuyup ingilizce öğrenmem boşa gitmedi... İlerde anlatacağım.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder