17 Ekim 2012 Çarşamba

Menderes amcam


Menderes amcam da babam gibi yufka yüreklidir


 

   Ereğli’de genelde Menderes amcamgilde kalırız. Amcamın hanımı Sevim yengem benim geleceğimi duyunca hemen pirinç pilavı yapar. Her yemeğin yanında pilav olsa yerim.


Bir defasında gece Ankara’dan Ereğli’ye gelince amcamı aradım. “Amca müsaitseniz biz geleceğiz” dedim.


Aslında evin önünde arabanın içindeydik. Amcam şaka zannederek “Buyur gel aslan yeğenim, yengen pilavını yapar” dedi. “Amca biz geldik, pencereden bak arabadayız” dedim. Çok şaşırdı. Hatta ağladı.


Çünkü ertesi gün oğlunun nişanı vardı. Hem kış şartlarından, hem izin alamayacağımı düşünerek, hem de beş saatlik yolun bana aşırı yorgunluk verdiğini ve hastalığımı etkilediğini biliyordu.


Amcamı mutlu gününde yalnız bırakmamak, hem de babamı kırmamak için katlandım. Ereğli’ye gitmeyi çok istemişti. Eve girdikten yarım saat sonra hazırlanan yemekte pilav vardı. Yengem ne çabuk yapmış Allah razı olsun.

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder