17 Ekim 2012 Çarşamba

Tek bir an !


Allah tek bir an bizi bıraksa , herşey o an biter


 

        Bazen namazlarımı kılarken aklıma müthiş fikirler geliyor. Gerçekleştirmek için heyecanlanıyorum. Bu kitabı yazarken pek çok konuyu namazda hatırladım. Mesela şu ayetle ilgili aşağıda anlatacağım düşünce namaz kılarken şekillendi.  

 

“Bilinmeyen nice hazineler ve görünmeyen gayb aleminin anahtarları O’nun yanındadır. Onları Kendisinden başkası bilemez. Karada ve denizde ne varsa hepsini O bilir. Allah izin vermeden bir tek yaprak bile düşmez...“

(Enam suresi 59. ayet)

 

 

      Allah izin vermeden yaprak bile kımıldamaz. Ne müthiş bir şey bu. Bir çok batılı insan, dünyayı tek bir Tanrının yarattığını kabul ediyormuş. Fakat her an idare ettiğini kabul etmiyormuş. Ve dünyayı Tanrı yarattı ama sonra kendi haline bıraktı sanıyormuş.


Bu konuda bir gazete haberi okuduktan sonra kıldığım namazda Allah şu fikiri aklıma getirdi :


      Bir oda düşünelim. İçinde yüzlerce cihaz var ve bunlar kablo olmadan elektrikle çalışıyor. Konuşan robotlar, yürüyen oyuncaklar, yanıp sönen ışıklar, çalan müzikler, hızla giden arabalar, uçan uçaklar, cep telefonu, bilgisayar, televizyon, aklınıza gelen elektrikle çalışan her tür cihaz bu odada çalışmaya devam ediyor...


Bir tek düğmeye dokunmakla elektriği kestiğimizi düşünelim. O zaman bütün cihazlar duracak, kımıldamayacaktır. Ya da elektriği toptan kapatmayıp fakat tek bir cihazın elektriğini kestiğimizde o cihaz duracaktır.

Acaba böyle bir sistem, belki de bir deney seti, bir üniversitede araştırma konusu olabilir mi?

 

      Yapılırsa inşallah öğrencilere çok faydalı olur diye umuyorum. Mesela inceleyenlere bir takım sorular sorulabilir.

Allah'ı (Haşa!) burada elektriğe benzetirsek :
     

      Elektrik hangi cihazın neresindedir? diye sorsak; 

“Göklerde ve yerde ne varsa tümü Allah'ındır. Allah, her şeyi kuşatandır.”   (Nisa suresi, 126)  ayetine işaret etmiş oluruz...

 

     Elektriği gözle göremiyoruz.“ Gözler O'nu idrak edemez; O ise bütün gözleri idrak eder… ”   (Araf suresi, 103)  ayetine vurgu yapmış oluruz.


        Elbette Kuran ayetleri pek çok yönden tefsir ediliyor. Fakat bu örnekler bir bakıma, ayetlerin daha akılda kalmasına yardım eder diye düşünüyorum. Bilmem katılır mısınız?

 

      Sadece bazı cihazların elektriğini kesmekle, Allah’ın dilediğinin imtihanını sonlandırıp, dilediğine ise uzun ömür verdiği gerçeğini kavramış  oluruz değil mi? 


Mesela iki araba epey hızlı gidiyorlar. Arabanın birinin voltajını hafifçe düşürmekle yavaşlatmış oluruz ve belki bir saniye farkla çarpışmalarını engelleriz. Bu da yukarıdaki ayeti açıklıyor sanırım...


Yani bütün olayların Allah izniyle olduğuna bir işaret bence, değil  mi?... Efendim haddim olmayarak heyecana kapılıp bunları anlattım.


Bunlar sadece Kuran meali okuyup kendimce basit yorumlarımdır. Rabbim! hatam varsa bağışla lütfen. Affına sığınıyorum. Sen biliyorsun ki güzel bir niyetle anlattım bunları...


Kur'an-ı Kerim'in Allah'ın Kelamı Olduğunun Aklen İzahı 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder