17 Ekim 2012 Çarşamba

Eve kapanmaktan kurtuldum


Akülü tekerlekli sandalye ile eve kapanmaktan kurtuldum


 

   Ereğli ve yardımlardan bahsedince Çetin kardeşimi de anlatmak istiyorum.


Hastalığım iyice ilerleyince, iş dışında haftasonları falan sürekli evdeydim. Ereğli belediyesi ihtiyaç sahiplerini belirleyip ücretsiz akülü tekerlekli sandalyeler veriyormuş.


2003 yılında Menderes amcam belediyedeki tanıdıklarından bir akülü araba ayarlamış. Amcam bizi çağırdı. İşten izin alarak Ereğli’ye gittik.

 
     Oradaki yetkili otomobille geldiğimizi görünce akülü arabayı vermek istemedi. Zengin zannetti bizi herhalde... Haklıydı. Ben o arabayı iki, üç yıl para biriktirip alabilirdim.


Sonradan adının Çetin olduğunu öğrendiğim, kalbi insan sevgisiyle dolu olduğu yüzünden belli olan hayırsever genç :


“ Benim hakkım helal olsun. Engelli kardeşimi sevindirelim. Akülü arabayı ona verelim” dedi. Akülü arabayı alarak mutlu şekilde Ankara’ya döndük.


O günden beri mahallede ve parklarda dolaşıyor ve dostlarla çay bahçelerine gidip sohbet edip mutlu oluyorum.

 
Sonradan öğrendim ki bu akülü arabalar Hollanda’dan geliyormuş. Hollanda’da yaşayan üç gurbetçi vatandaşımız bir şey görmüşler ve çok üzülmüşler.


Hollanda devleti ihtiyacı olan her engelliye akülü araba veriyormuş. Üstelik üç yılda bir bu arabaları yeniliyormuş. Eski akülü arabalar ise hurdalığa atılıyormuş.


Bu üç vatandaşımız düşünmüşler, ülkemizde sokağa çıkamayan pek çok engelli var. Bu arabaları toplayarak, tamir edip, bakım yaptıktan sonra, öncelikle kendi memleketlerine, daha sonra da çeşitli belediyelere göndermeye karar vermişler.


Bildiğim kadarıyla Ereğli, Karaman, Konya ve Kayseri’de bu akülü arabalar ihtiyaçlı engellilere ulaştırılmış.

 
Bu üç gurbetçi kardeşim elele verip bu arabaları Türkiye’ye göndermişler. Birisi çalıştığı iş gereği, yurtdışı gümrük ve nakliyat tırları işini üstlenmiş. Diğeri akülü arabalarını tamir bakım yapmış, akülerini yenilemiş, şarj cihazı ayarlamış.

Sonuncusu Hollanda’da hayırsever bir lokanta işletmecisiymiş. Bu işler için gerekli olan maddi desteği o sağlamış. Allah onlardan razı olsun.

 


 
  İşte akülü arabaları tamir eden kişi, bana akülü arabayı veren Çetin kardeşimmiş. Hollanda’da elektrik teknisyeniymiş.


2006 'da bir trafik kazası geçirmiş ve felç olmuş. Her namazımda ona da dua ediyorum. İnşallah hastalık ona eminim ilahi hediyedir ki cennette makamı yükselsin.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder