17 Ekim 2012 Çarşamba

En büyük engellilik nedir?


En büyük engellilik nedir sizce?


 


 
  En büyük engellilik nedir sizce? İlahiyatçı yazar Cemil Tokpınar’a bir email göndermiştim. Namaz kıldığımı ve engelli olduğumu da belirtmiştim. Cevabında yazmıştı ki: “En büyük engel Allah’ı tanımamaktır. Ya da yanlış tanımaktır.


Celal kardeşim sana ne mutlu ki yönünü ahirete çevirmişsin.” Evet hamdolsun Cemil Tokpınar hocama katılıyorum. Hiç bir engel, Allah’a kul olmaya engel değildir.

 

   Para, güzellik ve beden sağlığı çoğu zaman mutluluk getirmiyor. Bildiğim en mutlu insanlar olarak şükreden fakir akrabalarımı gördüm. Hep yüzleri güler.  Bir de samimi dindar komşu aileler, gerçek huzurlu insanlardır.


Çok parası olan huzursuz, o kadar çok insan tanıdım ki... Allah’ı bulan neyi kaybeder? O’nu kaybeden neyi bulur ki?




Ben engelli değilim. Sadece kısacık dünya hayatında bazı bedeni problemlerim var. Ama bunlar Allah’a kul olmama asla engel değil.


Asıl engelli sahip olduğu organları kullanamayanlardır.
"Gözleri var görmezler.. Kulakları var işitmezler..." (Araf suresi 179.ayet)


Engelli olan biz miyiz? Yoksa asıl engelli yaşamanın anlamını çözemeyenler midir sizce?
 


 

1 yorum:

  1. Dünyanın bazı yerlerinde insan yüzü görmemiş ormanda yaşayan insanlar var,onlar dahi Allah cc katında islamiyeti öğrenmek ile sorumlular kul olarak;bizler ne kadar şanslı insanlarız ki Müslüman bir ailede Müslüman bir ülkede doğduk ancak buna rağmen kulluğumuzu layıkı ile yerine getiremiyoruz,evet en büyük engellilik gözünün önündeki İslamiyet hazinesini görmezden gelmektir

    YanıtlaSil