17 Ekim 2012 Çarşamba

Kainatın mayası sevgidir


Kainatın mayası sevgidir


 

   Efendim sevmek duygusunu içimize Allah yerleştirmiştir. Sevmemek mümkün değildir. Mutlaka bir şeyleri seveceğiz. Sevmek duygusuyla Allah'ı seveceğiz. Allah'ın sevdiklerini ve Allah'ı sevenleri seveceğiz.


Kadir, Leyla’nın aşkıyla çöllere düşmüştü. Bu aşkı onu gerçek aşka götürüp Mecnun etmişti. Mecnun çöllerde ağlayıp gezerken sonunda sevgilerin sahibi Mevla’yı bulmuştu.



Anlatılır: Yıllar sonra Leyla Mecnun’a gelir. Mecnun sorar : “Sen kimsin?“ ; “Tanımadın mı, Ben Leyla” der. Mecnun son sözü söyler :

“Sen Leylaysan o zaman bendeki Leyla kim?”



 

 
   Bir de şu mesele bana çok zor geliyor. Ferhat Şirin’e olan aşkından dağı delmiş olamaz. Ferhat yıllarca aşkla dağı delerek Yeşilırmak’ı Amasya’ya akıtmış. Evet bu iş aşkla yapılır ama ilahi aşkla.


Ferhat bence halkını suya kavuşturmak için Rıza-yı ilahi için yaptı. Şirine olan aşkı işin bahanesiydi.


Benim yaşadığım mecazi aşk ise, hakiki aşk merdiveninin henüz ilk basamağı... Bu çok uzun bir merdiven. Ben ilk basamağı geçmiş ve şu an ikinci basamaktayımdır inşallah...



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder